Causes de l’insomni

L’insomni és un problema molt freqüent a la nostra societat. Les dificultats per dormir provoquen fatiga, irritabilitat i problemes de memòria i de concentració. Per a poder fer un tractament psicològic que ajudi a dormir sense pastilles, cal començar coneixent les causes de l’insomni:

  • Hàbits incorrectes adquirits: El consum de cafè o de tabac poc abans d’anar a dormir dificulten agafar el son, perquè tenen un efecte excitatori en el nostre cos. També hi intervenen els horaris irregulars i el costum de fer una migdiada, que no sempre és necessària.
  • Alcohol: L’alcohol trenca l’estructura normal del son. Fa que ens despertem més sovint, i pot fer que tinguem malsons.
  • Ús del telèfon mòbil o la tauleta: Les pantalles difonen una llum blanca que enganya el nostre cervell, fent-li creure que encara és de dia i, per tant, inhibint el son. És important deixar de mirar el mòbil una estona abans d’anar a dormir.

Una persona amb insomni pot aprendre a dormir sense pastilles?

Causes de l'insomni i tractament amb el psicòleg a Barcelona

Normalment, sí. La majoria de persones que tenen insomni el tenen pels hàbits incorrectes adquirits que hem vist. En una petita part les causes de l’insomni tenen a veure amb malalties físiques. A més a més, sempre que es pugui aprendre a dormir sense pastilles és una bona idea fer-ho, perquè molts somnífers poden provocar dependència.

Les pastilles per dormir són una solució ràpida, però que se centren en la superfície del problema i no en les causes de l’insomni. Per això quan es deixen de prendre, les dificultats per al descans reapareixen.

Tractament de l’insomni

Moltes persones que em vénen a veure perquè buscaven un psicòleg a Barcelona per a l’insomni, han passat abans pel metge, i aquest els ha receptat pastilles. En aquest cas la pauta és prendre-se-les seguint la seva recomanació. Deixar les pastilles sense que el metge ho sàpiga pot fer aparèixer altres problemes. Si veig viable que puguis dormir sense pastilles, et puc fer un paper perquè li presentis al metge i ell valori la possibilitat d’eliminar el tractament farmacològic.

Per al tractament de l’insomni a nivell psicològic comencem estudiant els teus hàbits i el ritme que mantens a la vida diària: horaris, dieta, activitat física (ja sigui exercici físic o moviment en general), nivell d’estrès, problemes personals, condicions del dormitori, etc.

A continuació fem un registre, durant uns quants dies, de les coses més importants que passen durant el dia i de què fas l’estona abans d’anar a dormir. Això permet corregir alguns dels hàbits dels quals parlàvem. Finalment tracem un seguit de mesures per a fer durant el dia, abans d’anar a dormir i durant la nit si tens insomni. Aquest pla és personalitzat i s’adapta a les teves condicions personals.

Demana visita per a tractar les causes de l’insomni a Barcelona

Consulta del psicòleg a Barcelona per a tractar l'insomni i poder dormir sense pastilles

Les visites a la consulta de Barcelona duren una hora i tenen un cost de 55 euros cada una.

Igualment estic disponible entre sessions, de manera permanent, a través del telèfon, WhatsApp o el correu electrònic. Així podem resoldre dubtes i altres situacions que vagin apareixent al llarg del tractament per a l’insomni. A més a més, de vegades poso “deures” entre sessions, que permeten escurçar la durada de la teràpia.

Si vols demanar la teva visita per a estudiar les causes de l’insomni que t’afecta, i el seu tractament, et pots posar en contacte amb mi a través d’aquests canals (si ets al mòbil pots fer click directament sobre la icona corresponent):

Telèfon psicòleg ManresaWhatsApp psicòleg ManresaEmail psicòleg Barcelona